Bengkel Kereta Xtreme

...adalah sebuah blog yang akan memaparkan perihal kereta...

  

Sunday 18 December 2011

Aku dan Wira Pesona 1.8XLi

Salam buat teman-teman semua...

Diharapkan anda semua sihat-sihat belaka hendaknya disamping orang dan keluarga tersayang. Di kala ini, sebelum merancakkan lagi perbualan, persoalan ataupun 'pertelingkahan'..aku ingin menceritakan kisah serba sedikit tentang kereta pertama yang pernah aku miliki pada suatu ketika dulu...


Ni la ruper kete Wira Pesona 1.8XLi aku...'standard' jerr...

Ya..kereta pertama aku...pada usia 25 tahun baru dpt beli kereta...itupun pun beli kete 'second-hand'. Bole la...dari xder langsung...Time tu susah sikit...sbb gaji x mantap mana...baru abis blajo...katakan...

Kereta tu..aku beli pd thn 2002...tu pun ajak member 'usha' pas balik keje...time tu..keje malam...
So..malam tu..sy bgtau kat member aku..yang aku nak pi carik kete...

Member tertanya-tanya gak kat aku..nak carik kete ape ekk..?? Aku bgtau..tgk mana yang mampu la...bole 'layan'...sambor jer..

Hari pun pagi...dengan x mandi..aku bertiga terus memandu ke Kulai..sbb area situ ramai orang kata..kete murah2...tp.. x la murah cam kedai 2 hinggit...hik..hik...

Usha punya usha...last-last terpandang satu kete...warna itam..mmg 'cun'....wira aeroback...

"Tokey..!! Ini kete bape..??

"Ini aa..?? Ini...lbh kulang 37 libu ooo..."

"Mahal nooo tokey..?? Kete tahun bile nie..??"

"Memang la mahal.....1.8 maa...wila pesona ooo..tahun...1995..."

"Iyer ker..?? Mana 1.8...ni 1.6 jer la tokey..."

"Lu x pecaye aaa...Mari sini tengok...!!"

Lalu tokey tu pun membuka bonet depan kereta..."Lu tengok..!! 4G93..ooo..!!"

"Fuyoo..!! 1.8 arrr..."

"Ini 1.8 single-cam maa....wila pesona...UK spec punyer..."

Lepas berbincang dgn tokey tersebut...aku setuju membeli kereta tersebut....(itupun lepas kene 'bakor' ngan kengkawan...citt..!!

Itu jer la..yang nak aku citer kat korang semua...kete yang x brapa hebat....apa yang penting..tu adalah kete pertama aku...Jadik...camner lak ngan korang semua..?? Apa kete pertama korang..?? Citer la skit...

Tu..kat bawah tu ader tmpt korang nak bgtau apa kete pertama korang..Bgtau la kat aku...bole kongsi-kongsi idea nti...kan...

Tu jer la buat stakat nie...aku rasa ngantuks la pulak...nti esok ker lusa ker..aku citer lg kat korang heh...

Salam...

p/s: sori ayat rojak skit...blasah jer la...

0 comments:

Post a Comment